Nákupy ve velkých obchodních centrech se staly nedílnou součástí našeho života. Rodiny si zvykly, že o víkendech vyráží i s dětmi do velkého obchoďáku, spojeného většinou nejen s nákupem potravin, ale i všeho ostatního zboží jako je textil, obuv, papírnictví, drogerie, domácí potřeby, klenoty, hračky, potřeby pro zvířata, knihkupectví či elektronika.
Ty lze najít v hlavní části s potravinami, ale často ještě ve zvlášť obchodech, umístěných v celém areálu. A to je velmi lákavé, neboť pod jednou střechou si lze pořídit téměř cokoliv.
Proč jsou obchodní centra tak přitažlivá?
Pryč jsou doby, kdy jsme si potraviny nakoupili v menších či větších samoobsluhách nebo malých krámcích. Sice stále je jich všude dostatek, ovšem supermarkety a hypermarkety jednoznačně vedou.
Hlavní důvod, proč v obrovských nákupních centrech lidé nakupují, jsme již zmínili a je zcela jednoznačný: pestrost zboží a možnost jeho pořízení na jednom místě. Ale jsou zde i další důvody, proč v nich trávíme tolik svého volného času. Ten zcela nezanedbatelný je, že si zde rovnou můžeme vybrat peníze na nákupy z bankomatů a často se u nich vyskytují i pobočky bank, kde si rovnou vyřídíme některé finanční záležitosti.
Další přednosti a pozitivní stránky supermarketů a obchodních center je možné stmelit do několika bodů:
· existence dětských koutků často s atraktivním programem
· zábavní a sportovní prostory
· restaurace a možnosti občerstvení
· setkávání lidí všech věkových skupin
· přehledné parkování
K nákupům i spousta zábavy
Přitažlivost Globusu, Kauflandu, Olympie, Alberta, Tesca a dalších známých supermarketů a obchodních center tkví v možnosti využít různé slevové akce a výhodné nákupy, zúčastnit se různých soutěží nebo si po nákupu zajít na dobrý oběd či do mekáče nebo i za kulturou, podle toho, jak je který obchod vybaven.