Nový podnikatel si musí kromě mnoha jiných věcí uvědomit, že má a bude mít zákazníky, ale kromě nich bude na trhu i potenciální konkurence. Uvedenákonkurenceje jednou z klíčových částí analýzy a je nedílnou součástí našeho uvažování o podnikání. I když třeba pro vaši rozvíjející se firmu již existuje přitažlivý dostupný trh, který znamená dostatek možných zákazníků, je tu nebezpečí a to právě konkurence. Ta vám může znemožnit realizaci vašich firemních produktů. Jak to může proběhnout? Vaši konkurenti v příslušném trhu soutěží o rozdělení téhož krajíce „zákazníků“ a snaží se, a to různými aktivitami a postupy, které mohou být i nelegálními, přesvědčit zákazníka, že právě jejich produkt a služby jsou pro něho to nejlepší, co může na příslušném trhu získat.
Podnikatelský plán
Ano, již při budování podnikatelského plánu, je jedním z jeho nejsledovanějších a nejprověřovanějších částí právě popis představy a způsobu, jak se nová firma prosadí a realizuje na trhu. Znamená to schopnosti, které firemní strategie přesvědčí zákazníka, aby kupoval firemní produkt právě u dané společnosti a ne u konkurentů.
Nebezpečí konkurence
Může být hlavně v tom, že vás snadno odradí od konkurence. Co vlastně je konkurence? Lze pojem chápat jako trvalé soupeření, které probíhá mezi vaším podnikem a podobnými firmami. Je to soupeření o místě na trhu a o potencionálního zákazníka. Jedním ze způsobů, jak porazit konkurenci v tomto soupeření, je snížit cenu svých produktů. Ale tím se zase připravíte o možný zisk. Tady asi pomůže něco jiného, například odlišit se od konkurence, to znamená svým zákazníkům nabídnout něco, co jiné firmy nenabízejí. Co by to mělo být? Zjišťujte a rozvíjejte oblast zákaznické spokojenosti. Motivujte své zákazníky k dalším nákupům u vaší firmy a to speciálními nabídkami, věrnostními bonusy a doplňkovými službami.